Sabtu, 13 Februari 2010

THANK YOU REESA QISTINA..MOMMY LUV U SO MUCH!

SALAM. kepada semua yg sudi singgah kejap ke blog aku ni......aku happy aku happy aku happy!!!......................(tetiba plkkn? meroyan ker apo nih) rileks rr..aku nk tanyer ni..
korang happy tak?? haa? apo? lagi happy dari aku? ermm alhamdulillah.....diharap setiap hari yg kita lalui dipenuhi dgn kegembiraan... sapa yg nk sedih kn tul tak? sebagai manusia jugak kita tak blh melawan kententuanNYA..setiap daripada kita telah pun tertulis apa yg akan terjadi hari ini, esok lusa dan kehidupan seterusnya sampai la kiter semua dijemput untuk bertemu ALLAH yang MAHA ESA...ok jom rrr start baca apa yg aku nk share dgn korang hari ini..kali cerita berkaitan perasaan la..kasih sayang,rasa cinta..rasa rindu...rasa dihargai...a'eklaaa...korg nk ckp aku ni nk citer sal VALENTINES la nii...''erm dosa la minah ni...nk citer sal ni plk'' betul x apa aku fikir ni? aku pasti ada diantara korg yg berkata cmni..huhuh tgk dh berdosa dh aku..suka anggap org bkn2...maaf yer semua...bkn menggangap..cuma sendiri terasa ler..hihih tp..tp............ADA AKU KISAH? hahahahah...aku bkn nk citer sal valentine..aku nk cerita sal kasih sayang..haa..tgk tgk?? ckp lg kn...nk ckp ermm ''sama la tu'' betul? betul x? sukati korg la nk kata apa pun..itu bg yg berkata la..yg x kata apa2 tu tima kacih... :)) esokn valentines day..dlm ramai2 yg berkata berdosa dan haram meraikannyer..korg tak fikir plk,lg ramai yg suka menyambutnyer...setuju dgn aku? ''LU PIKIRLAH SENDIRI'' bak kata nabil raja lawak...ni aku nk citer kisah happy campur terharu tentang aku  dan ank aku yg sulung tu..smlm kt school dier selain ada aktiviti meraikan tahun baru cina..mereka sumer ada DAY ART CREATIF.mcm biasa tepat jam 2.30 waktu bangkok thailand,aku pergi la menjemput ank aku balik sekolah...seperti biasa la nama pun kt sekolah..ramai la ibu dan bapa sepertiku menjalani rutin harian kn..jemput la ank masing2..dlm perjalanan balik rumah aku..aku bebual la dgn ank aku ni..aku tanyer la dier apa yg dier buat harini dekat sekolah..apa aktiviti dier..mkn apa harini..sama la mcm korg kn(kaum2 ibu) sapa yg ank dier sekolah mcm ank aku ni mestila korg nk tau apa yg ank korg buat hari2 dekat sekolah betul x Semah? hihih.ank aku ni pun berceloteh la...dier cerita la apa yg dier buat semlm..sampai jer rumah..dier terus buka kasut dier sumer...lps tu aku suruh dier tukar baju...dier pun masuk la bilik mcm biasa hari2 yg dier buat..tau apa jd? dier keluar bilik baju tak salin2 lagi..ni yg aku nk marah ni..uiii bunyi mcm mak tiri yer tak? hahah xlah..bkn la nk marah..geram jer..(cover siot sebenornyer nk angin gk la smlm) dier keluar bilik dgn sengih2 dtg kt aku tgn dier,dier sorokkn kebelakang..aku pun buat muka pelik lah..aku tanyer ank aku.''Reesa kenapa?? kn mommy suruh Reesa tukar baju..knp tak tukar lagi" terus dier peluk aku erat dan dier ckp ''Mommy I LOVE U'' huhuh terus cool angin aku hihi..aku pun balas la blk pelukkn dier seerat eratnyer..aku ckpla ''Mommy pun sayang Reesa..sayang sgt...love u so much honey" dier pun hulurla art work yg dier buat kt school td...hari khamis sebelum  tu kn..mmg teacher dier ada ckp nk buat something special for valentines..aku pun layan jer la..ok la..xper la..dah mmg budaya org2 dier mcm tu ..aku pun bkn kt malaysia..suka tak suka kena la ikutkn jer..janji aku tau batas2 aku sebagai seorg islam..bukan meraikan bagai nk rak..aku lansung tak raikan pun..sambil tu ada jugak teacher dier ckp nk suruh bdk2 ni sumer yg create ayat apa nk bg dekat mommy2 dan daddy2 dorg..termasuklah ank aku..tp ayat tu diubah suai tambah sedikit la oleh teacher dorg..kira touchupla..x touchup pun ok kan sebenarnyer..dah nama pun ank sendiri..sure la faham apa yg dorg nk katakn..walaupun ayat tu tunggang langgang..ni dier ayat ank aku create dan diolah semula oleh teachernyer..bebunyi begini ayatnyer..hahha berapa byk ''nyer'' daa..sabolah..nk tulis ni.. ermm ini dia...'' EACH YEAR IN SCHOOL MY TEACHER HAVE ME MAKE SOME SPECIAL ART JUST FOR YOU.YOU CAN SEE MY HANDS AND FOOTPRINTS,BUT CAN YOU SEE MY HEART? YOU CANNOT SEE A HEART PRINT BUT MY LOVE IS THERE EACH TIME.SO WITH THIS I WISH YOU A HAPPY VALENTINES! LOVE YOUR ANGLE'' hermm apa perasaan korg ibu2 mommy2 mak2 mama2 ummi2 klu baca ayat ni yg direka oleh ank korg sendiri.walaupun ayat tu dah diubahsuai sedikit oleh org lain.ank sendiri tu..bkn ank org..ank sendiri yg beri kata2 cmtu...terharu aku..meleh la airmata seorg ibu time tu...dan2 tu jugak aku teringat mak aku yg jauh dimata tapi dekat dihati ni..bertapa rasa dihargai sgt2 semalam..org tua2 selalu berkata biar hilang suami jgn hilang ank..mcmtu jugak ank berkata..biar hilang suami..jgn hilang mak..anda setuju? terpulang lah pada pandangan masing2..kasih sayang,cinta itu semua terlalu besar dan subjektif..kita akan ada perasaan itu dgn  semua mahluk ciptaan tuhan dan juga ciptaan manusia..faham tak apa aku ckp ni? ermm kasih sayang dgn ciptaan ALLAH dah tentula sesama insankn.. sesama haiwan peliharaan atau pun yg tidak dipelihara..semuala termasuk..xkkn aku nk type semua ciptaan ALLAH kt dunia ni..tak tertulis aku..mmg byk benda yg kita  sygkn..dan akan selalu ada perasaan tu apabila kita mulai sukakn sesuatu..tu la dier cerita semalam yg terjadi pada aku..point cerita ni hahah xder apa korg sendiri faham..hargailah org yg korg semua syg selagi mereka ada didepan mata,selagi mereka bernyawa ,KASIH,SAYANG YANG KEKAL HANYA PADA ALLAH S.W.T.disamping kita kuat rasa cinta pd famili..sama2 la jugak kita pertingkatkn lg cinta kepadaNYER..oklah..areos...babai...assalammualaikum...eee best2 dpt share citer happy aku n korg..''SELAMAT BERKASIH SAYANG'' hihihi aku sebut versi melayu xperkan..x dosa kn...hahahha..apa2 jer la..ayat yg direka..yg pasti semua org kt dunia ni ada perasaan tu..selagi perasaan tu bersama dgn diri masing2..pasti kita tidak akan sekali2 terlintas berlaku kejam...YALLAH..KEKAL KAN PERASAAN SAYANG INI TERHADAP DIRIKU..SEMOGA AKU BOLEH MENJADI IBU DAN ISTERI SERTA ANK YG BAIK BUAT KELUARGAKU..AMIN....

Tiada ulasan: