Follow by Email

Khamis, 18 Februari 2010

Perempuan yg selalu teraniaya

salam sumer..ermm direct jer..mood marah ni..marah ker??? sal aku nk marah lk kn...tp...mampu ker aku tolak pulak perasaan marah tu klu ia meronta minta di hamburkan?
insyaallah boleh tolak..dengan berkat KESABARAN..

rileks rr..korang pelik ek? apa la yg aku dok merapu ni..tul tak?....bkn apa..aku nk share tentang nasib2 seorg pompuan..sebagai isteri la terutamanyer..sebelum tu aku minta maaf la..apa yg aku nk cerita ni..tiada lansung berkaitan dgn sesiapa pun..nama pun blog aku kan..lebih mengutamakn diri aku yg serba serbi kekurangan ni.aku masih memperbaiki diri..perbaiki apa yg aku lemah..

sedih la...sedih sbb cerita seumpama ini selalu sgt dh kiter semua dengar semenjak dulu..sekarang..hari ini..mungkin esok lusa pun cerita yg sebegini tak akan pudar..malah akan jd satu trend kot..sudah tertulis lumrah kehidupan kita sebagai insan dimuka bumi ALLAH S.W.T..tiada satu pun akan terlepas dr ujianNYA..
klu hendak dihitungkn kembali la secara fizikal..kebanyakkan masalah seorg isteri adalah ''DILUKAI SETELAH DIMILIKI'' korang setuju dgn ayat aku yg 1 ni?..nk celoteh panjang..takut terkena batang hidung sendiri..masa depan ku pun belum pasti sinar nyer akan terang sehinggap akhir nafasku..sungguh pun begitu sedarnyer aku..sentiasa aku
menadah kedua tangan ku ini pdMU YA ALLAH...berikanlah aku kebahagian buat selamanyer...berikanlah jua aku kekuatan untuk menempuh hari2 yg mendatang...AMIN!

sejak kebelakangan ni..banyak kisah yg diperdengarkan kepadaku..kisah2 yg membuat aku tersentuh sejurus terluah nyer cerita itu. sekali
lagi
aku mengingatkan kepada semua penyinggah blogku..kisah yg aku up ni..bkn lah dituju kepada sesiapa pun..ia hanya untuk berkongsi perasaan..perasaan seorang wanita dan isteri sepertiku..persoalan yg selalu bermain dlm benakku ini..kenapa,mengapa,mestikah,haruskah,atas sbb apa jdnyer begini..begitu..dlm pemikiran aku..aku rasa.ermm...ni rasa aku eh?..aku yg rasa..jelaskn? bkn korang yg rasa..klu ada persamaan tu hanya secara kebetulan..aku rasa suami/lelaki berpasangan..semakin lama semakin suka berahsia..minta maaf yer kaum suami/lelaki..ini hanya persoalan sendiri..dan ulasan sendiri..

kenapa mesti jd begitu?? maksud aku..kenapa mesti berahsia? atau kata lain pendam?
kenapa setiap ketidakpuasan hati itu diluahkan untuk kebaikkan bersama?
alasannyer..sudah berkali kali berbincang tentang hal yg sama..tp hanya sekejap perubahan dilakukan dan kembali semula ker tabiat asal..WHAT?? semudah itu jer jawapan..ermm itu la dinamakan ''alasan''..
dulu masa baru kenal..baru nk berputik perasaan cinta..sayang..boleh pulak sabar tu dtg 100%..boleh plk usaha tu dtg 200%..sekarang semua dh hilang...semua dh pudar...sebab apa pudar..tu kena muhasabah diri masing2..adakah kita cukup sempurna dimata pasangan kita..mungkin pd kiter sempurna..dan ada segelintir suami/lelaki pun berasai kiter Ni sempurnakah?..cukup serba serbi..tp kita hanya berharap pasangan kiter menjadi terbaik tuk kiter..betulkn? tp bagaimana dgn kiter pulak?apakah kekurangan sehingga diperduakn?..cth la eh? seorg isteri tu mcm aku la..HOMEMAKER..tidak bekerja..bergantung harapan,kerpercayaan,kesetiaan pd seorang suami..tau2..suami yg selama ini tidak mencurigakan lansung sama sekali telah ada perempuan
lain dihati..
secara automatiknyer hati ini terus remuk..rasa teramat2 la bodoh..teraniaya..dan bermcm2 la perasaan timbul ketika itu..sure tertanyer2..''kenapa aku?'''kenapa mesti aku'' ''YALLAH.. berat sungguh ujianMU terhadapku YAALAH''..ini la antara ayat2 yg akan terus bermain dalam fikiran korg time tu..tul kn? Apa yg penting bersyukurla apa yg Ada depan mata Sekarang Ni..kerana yg Lama tidak Akan sama dengan yg baru :)