Follow by Email

Ahad, 14 Februari 2010

YA ALLAH!!!...AMPUNKANLAH IBU BAPA BAYI2 INI..

SALAM....terima kasih kepada semua pembaca yg sudi singgah ke blog aku..ntah kenapa hati aku rasa sayu,sedih,marah,geram,kesal hari ini..
Aku tak pelik bila melihat gambar yg telah di emailkn,cuma naluri seorang insan merangkap seorang ibu seperti ku tetiba menjadi hiba sangat2..yerla..aku seorang ibu yg melahirkan dua orang anak..mengandungkan mereka berdua selama 9 bulan,sudah pasti hati ini mudah tersentuh apabila mengenangkan nasib bayi yang tidak berdosa ini..dlm hati ku terus berkata ''EEEEEEEEE SETANNNNN JAHATNYER...'' ku melihat satu persatu gambar yg telah dikirimkan kepadaku itu..serta merta air mata ku ini jatuh berjurai membasahi pipi..mengetap bibir jer aku waktu itu..geram sgt...rasa mcm bodoh giler pompuan2 kt luar sana..aku bkn nk cakap aku sempurna..aku sedar aku pun makhluk allah yg tidak pernah lari dari melakukan kesilapan..tetapi seburuk aku..sejahat aku..senaif aku..aku masih tau batas2 aku mcm mana...aku amat bersyukur..aku tergolong dalam insan yg kuat kasih sayang..kalau ada yg berpandangan aku ni perasan ker..berlagak baik ker..apa yg aku blh kata kn..ALHAMDULILLAH..tak apa..ALLAH tahu siapa aku..kali ni aku nk share tentang perasaan kejam manusia..aku tau..korang juga tau,dunia semakin jauh.. memang kita manusia akhir zaman..korang setujukan? paling2 aku sedih..kebanyakkan nyer  MELAYU...melayu yg buat semua ni...aku taknak ambil tahu bangsa lain..bkn kompromi..aku mesti la nk perjuangkan bangsa aku....mmg ramai diluar sana nk perjuangkan bangsa melayu kiter ni..tp makin ramai yg cuba perjuangkan dan pertahankan..semakin ramai melayu diluar sana yg nk menjahanamkan bangsa sendiri..apa yang aku tahu..sifat2 seorang PEREMPUAN,adalah kaya dengan kasih dan sayang..kaya dengan cinta..simpati...tp..apa dah jd?? mana hilang semua rasa tu? mengapa mereka sanggup buang perasaan sayang tu dan digantikan dgn kekejaman? aku x percaya adanyer perempuan yg berperasaan mcmni.. aku tak rasa mereka yg buang bayi ni tak sayang ank2 mereka..tp kerana TAKUT dan MALU yg buat mereka jd begini...ntah lah..apa pun perasaan mereka sewaktu itu,tidak sepatutnyer bayi ini diperlakukan begini.,moral baik yg aku boleh ambil dari email ini untuk terus memuhasabah diri aku..ialah aku bersyukur..aku tidak tergolong dalam kelompok wanita2 yg mcm ni..ALHAMDULILLAH..SYUKUR PADAMU YAALLAH...aku senantiasa berdoa..agar kejadian serupa ini..tidak akan berada dlm keluarga aku...wahai para pembaca yg singgah ke blogku..sama2 la kita doakn semoga dosa ibu bapa bayi2 ini diampunkan...diberikan hidayah keatas segala dosa yg mereka telah lakukan..semestinya bayi2 ini syurga adalah tempat buat mereka..bersama lah kita menerapkan kasih sayang disetiap sudut dlm hati kiter semua..jgn sekali2 kiter biarkan perasaan kejam menular pd diri masing2..renung renungkanlah yehhh..gudnite..babaiii...insyaallah..ada cerita yg sesuai untuk dikongsikan bersama korang semua..aku akan tulis..lastly thank you so much kepada semua yg sudi singgah membaca halaman blogku ini.. :))